Maak kennis met het geweldige team van Stichting Toppie!

Het bestuur bestaat uit enthousiaste mensen, die allemaal hun eigen persoonlijke redenen hebben om zich vrijwillig in te zetten voor kinderen met autisme in Suriname en Nederland. Het bestuur en het team is met volle overgave actief om van Stichting Toppie! een groot succes te maken door Autisme bewustzijn en ondersteuning. Een mooie samenwerking van deskundige en ervaringsdeskundige. Samenwerken werkt!

onze motto is:  Géén beperkingen zien maar kansen!

Stichting Toppie! Nederland KvK-nummer 57881340

Bestuur (Nederland)

Bestuurslid: Mevr. Maaike Vos

Bestuurslid: Mevr. M. Harman

Deskundige pool
Patricia Brands:  Psycholoog, gedragswetenschapper, SKJ geregistreerd

Simone Mac-Donald : Coach en ervaringsdeskundige ASS - Begeleider gespreksgroep jongvolwassenen met autisme, Trainer interactieve workshop over autisme, Trainer brainblocks, Trainer autisme belevingscircuit

Natascha Wondel : Autismedeskundige, ervaringsdeskundige.

Vaste vrijwilligers NL & Suriname:

Tahysia Wondel:

R. Harman

Stichting Toppie! Suriname

Bestuurslid: Mevr. Miranda van der Toorn

Oprichters: Roberto en Natascha Wondel:
Wij hebben gekozen om ons ook te richten op mensen met autisme in Suriname, mede door onze eigen persoonlijke ervaringen. en twee kinderen binnen ons gezin hebben een vorm van Autisme. Maar ook nadat bleek dat er in het prachtige land Suriname nog weinig bekend is over Autisme delen wij graag onze kennis. Door onze ervaring en het werken met jongeren met ASS weten wij dat persoonlijke begeleiding en begrip één van de belangrijkste aspecten is bij mensen met autisme.

Maaike Grunberg-Vos;
Maatschappelijk werker, sociaal werker

Miranda van der Toorn Een aantal jaren geleden kwam ik in contact met Stichting Toppie door de vraag of iemand een ontwerp kon maken voor mascotte poppetjes voor de website. En dat heb ik toen gedaan. Inmiddels ben ik als bestuurslid aangesloten bij Stichting Toppie en is er ook een mooie vriendschap opgebouwd. Ik zet mij in voor de stichting omdat ik zelf zie in Suriname dat er nog wat stappen genomen moeten worden voor kinderen met autisme.

Patricia Brands:Al jarenlang kom ik in contact met mensen die een Autisme Spectrum Stoornis hebben. Allemaal zijn zij uniek, maar ook hebben zij dingen met elkaar gemeen. Ik waardeer de verschillende talenten enorm, maar ik zie ook de uitdagingen. Toen ik een jaar geleden weg moest uit Suriname, vanwege de zeer sterk verslechterde economie en gezondheidszorg, brak mijn hart. Ik had het gevoel ‘iets’ te kunnen toevoegen. In Nederland is er al divers aanbod -ook al is zelfs dit aanbod niet altijd toereikend-, maar in Suriname is er nog erg weinig op het gebied van kennis, educatie en ondersteuning. In de aanliggende Caribische gebieden, zoals Frans Guyana, ontbreekt dit ook. Als ik middels Stichting Toppie!, onder leiding van de bevlogenheid van Roberto en Natascha, een bijdrage kan leveren, geeft me dat een goed gevoel. Samenwerken werkt, daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Simone Mac-Donald:
Vanuit mijn persoonlijke ervaring met autisme en door alle bijzondere mensen met autisme die ik regelmatig ontmoet zie ik het als mijn persoonlijke missie om de levenskwaliteit van mensen met autisme te verhogen. Dit doe ik al een aantal jaren op verschillende manieren in mijn werk als o.a. autisme coach en trainer, maar ik wil mijn steentje nu ook gaan bijdragen in het land waar mijn roots liggen.
Stichting Toppie! heeft hier al een geweldige basis voor neer gezet en ik help graag mee om het uiteindelijke doel te verwezenlijken !