Enkele beoordelingen van onze lezingen en begeleiding:

* Dhr: Walther Bourne via LinkedIN
Natascha gebruikt haar ervaring en bekwaamheid om zich op een aangename manier in te leven in de mogelijkheden van anderen. Aangenaam, omdat ze jou echt in je waarde laat. Je voelt haar erkenning voor dat waar je goed in bent. Ik kan mij daarom goed voorstellen hoe het komt dat zij en Roberto zo een opbouwende bijdrage leveren aan de ontwikkeling van kinderen met autistische eigenschappen. Concreet en aangenaam passend!

* Dhr. Ralf Jacobs
Mede-eigenaar Extrass, Mede-bedenker en uitgever van Autisme Op Je Bord bij EXTrAss, Eigenaar Autikunde  #Stichting Toppie verricht niet alleen goed werk voor mensen met autisme in Suriname, ze vertegenwoordigd ook een mooie en krachtige visie. Steeds opzoek naar de eigenheid van een persoon met autisme in combinatie met het onderzoeken van het voor de persoon unieke ‘zijn’ in de verschillende autisme specifieke domeinen.

* mevr. Suzan Enfield: stichting Toppie heeft een lezing gehouden over sport en autisme. Heel erg leerrijk, doordat er voorbeelden aangehaald worden waar je inderdaad iets aan hebt. Nog mooier is de begeleiding die ik erna krijg als zweminstructeur. Ik kan met mijn vragen terug vallen op de mensen van deze stichting, in het bijzonder Natascha Wondel. Hierdoor kan ik ook de kinderen met autisme een kans geven om te leren zwemmen met de juiste begeleiding. Kansen zien en geen beperkingen. Samen kunnen we dat verwezenlijken.

*Gastcollege Kvao -mevr. N. Oldenstam

15 Hbo studenten vanuit de opleiding Pedagogiek hebben een college bijgewoond aan de Zeeburgerdijk in het kader van burgerschap, opvoeden, jeugdzorg en autisme.
Natasha Wondel vanuit stichting Toppie heeft ook haar verhaal verteld, en dit deed ze op een indrukwekkende manier.
De studenten hebben aandachtig geluisterd naar de tips die ze meekregen vanuit een volwassen persoon die zelf ook autistisch is. Het omgaan met kinderen, de communicatie, het luisteren, het geduld dat je op moet brengen, en de manier waarop mensen met autisme behandelt worden in deze Maatschappij. Natascha heeft verteld dat je nooit mag opgeven, en moet werken vanuit de krachten van de persoon met autisme.
Blijven herhalen, samenwerken en geloven in wat je kan, zijn de wijze woorden en tips die de studenten meekregen vanuit de praktijk. Er werden aantekeningen gemaakt, vragen gesteld, en er was interactie tussen Natascha en de 1e jaar studenten van de opleiding Pedagogiek van het Hva. De samenwerking hebben we als prettig ervaren, en de studenten zijn met een goed gevoel de deur uitgelopen. Ga zo door Natascha, ook wij (Kvao team en de stagiaires) hebben heel wat geleerd op het gebied van Autisme.

* mevr. Jolanda Vonk raadt Stichting Toppie aan.
Natascha heeft ons gezin geweldig geholpen met onze dochter Delany ze is heel goed in wat ze doet een topper en een vakvrouw die weet waar ze het over heeft. ik ben blij dat ik deze vrouw heb ontmoet zonder Natascha hadden wij nu nog niet geweten dat onze dochter autisme heeft.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opmerkingen na lezing via onze enquete:

• De stichting is zeer goed bezig en de spreker zijn zeer duidelijk. Mevr. Wondel heeft veel kennis
• De workshop was daadwerkelijk toppie! mevr. Natascha is geweldig en legt begrijpelijk uit, veel geleerd zou graag in contact blijven.
• Het zou geweldig zijn als deze presentatie samenwerken werkt regelmatig wordt gehouden en ook workshops over autisme.
• In één woord: Toppie
• Gaan jullie door met het goede werk, ik heb weer inspiratie gekregen voor het belang van samenwerken. Dank u wel
 • Mijn complimenten voor de inzet en kennis
• Super leerzaam en praktische demonstratie, dit was top - ook een zwemles gekregen. Ervaring is de beste begeleiding om sterker te worden - dank jullie
• Bedankt dat ik van u mocht leren
• Inspirerend en leerzaam, dankjewel!
• Bijeenkomst welt nieuwe motivatie en ideeën op bij organisaties
• Duidelijke presentatie en mooi verwoord
• Bedankt dat ik van u mocht leren
• De overdracht van de informatie is geweldig